Jak ulepszyć dowozy jedzenia, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców i zwiększyć przychody restauracji?
Restauracje świadczące usługę dowozu jedzenia mogą skutecznie powiększać swoje zyski także w dobie pandemii, gdy wiele osób obawia się częstych wyjść do lokali gastronomicznych. Ponadto, przybywa osób, które regularnie żywią się właśnie jedzeniem zamawianym z restauracji. W związku z tym, warto systematycznie ulepszać jakość usługi dowozu jedzenia do klienta, ponieważ to prosty sposób na znaczną poprawę raportów finansowych.
Pudełka z jedzeniem foliowane próżniowo
Coraz więcej restauracji rezygnuje z uniwersalnych pojemników styropianowych, w których zwykło się dowozić jedzenie do klienta. Bardzo popularne stają się obecnie estetyczne opakowania z tworzywa projektowane z myślą o szczelnym zamknięciu folią. Do pudełka nakłada się jedzenie, a następnie z pomocą zgrzewarki zamyka się pudełko wytrzymałą folią.
Jedzenie zabezpieczone w ten sposób dłużej utrzymuje wysoką temperaturę, a także odpowiednią konsystencję i smak. Restauracje wprowadzające ten sposób pakowania jedzenia szybko dostrzegają pozytywne reakcje ze strony swoich klientów.
Warto wiedzieć, że na pudełkach powinny się znaleźć informacje zgodnie z zasadami cateringu!
Pamiętaj o sztućcach i serwetkach
Całkiem sporo restauracji zapomina o sztućcach i serwetkach, a jest to poważny błąd! Jedzenie powinno być dostarczane do klienta w taki sposób, aby mogło być zjedzone w dowolnym miejscu, bez dodatkowego zaopatrzenia po stronie klientów. Nie jest to duży koszt i dlatego warto pamiętać o tym detalu.
Świetnie sprawdzą się sztućce eko wykonane z biodegradowalnego materiału. To dobry wybór we wszystkich restauracjach, które pragną kreować pozytywny wizerunek, w którym ważną wartością jest działalność w zgodzie z założeniami zero waste.
Postaw na oryginalne opakowanie
Opakowanie powinno być w jakiś sposób spersonalizowane, tak, aby wzbudzało pozytywne emocje wśród klienta. Może to być estetyczna papierowa torba z logiem firmy lub pudełko, na którym przed wysłaniem do klienta napiszemy: “Smacznego” i dorysujemy serduszko lub inny pozytywny symbol. Coraz więcej restauracji stara się pozostawić odręczny napis. To drobiazg, który nie wymaga dużo czasu, a naprawdę może wywołać pozytywną reakcję klienta, który z pewnością doceni taki gest.
Przejrzysty proces realizacji i dostawy zamówienia
Popularne aplikacje oferujące możliwość zamówienia jedzenia do domu pozwalają użytkownikom monitorować status zamówienia, który jest podzielony na etapy: przygotowanie posiłku, odbiór, dostawa. Dzięki temu, klient może sprawdzić, ile czasu pozostało do przyjazdu kuriera z posiłkiem. Jeśli przyjmujesz zamówienia za pośrednictwem strony internetowej, postaraj się o taki właśnie system. Ma on ogromny wpływ na komfort ze strony klientów, którzy dość często zerkają na telefon, w celu sprawdzenia statusu swojego zamówienia.
Dołącz do popularnych aplikacji z jedzeniem na dowóz
Wdrożenie własnego systemu ze statusami zamówienia może być kosztowne. Dlaczego nie skorzystać z gotowych rozwiązań oferowanych nam przez popularne aplikacje, takie jak chociażby Pyszne, Glovo czy Uber Eats? Przyłączając się do takich programów automatycznie otwierasz się na większą liczbę klientów i umożliwiasz im śledzenie statusu zamówienia. Restauracje, które chcą szybko zwiększyć sprzedaż jedzenia na dowóz powinny poważnie zastanowić się nad przyłączeniem do przynajmniej jednej aplikacji.