Aktualności gastronomiczne

Jak wypromować ofertę walentynkową w restauracji?

oferta waletynki w restauracji

Święto Zakochanych, czyli Walentynki obchodzimy co roku, 14 lutego. W tym dniu wiele par decyduje się na wyprawę do kina połączoną z kolacją w restauracji. Inne pary wolą natomiast pozostać w domu i spędzić razem romantyczny wieczór zamawiając sobie coś dobrego, co oszczędzi czasu na gotowanie. Restauracje powinny zatem dobrze przygotować się do okresu walentynkowego, bo tak naprawdę liczy się nie tylko dzień 14 lutego, ale również weekendy wypadające najbliżej tego święta.

Kampania reklamowa w social media

Niekwestionowanie najlepszym nośnikiem informacji są obecnie portale społecznościowe. To właśnie na profilu restauracji w social mediach możesz pochwalić się specjalną, walentynkową ofertą. Co więcej, można skorzystać z gotowych narzędzi marketingowych, które ułatwią dotarcie z reklamą do określonej grupy docelowej.

Tutaj warto pamiętać o tym, że walentynki są częściej obchodzone przez osoby młode, a bardziej zaangażowane emocjonalnie w ten dzień są kobiety. Skuteczna reklama w social mediach wymaga jednak dopracowanego profilu z kompletnymi informacjami na temat restauracji. To oznacza, że należy z odpowiednim wyprzedzeniem przygotować się do promowania oferty walentynkowej.

Influencer marketing w kontekście oferty walentynkowej

A skoro mowa o social mediach, nie sposób przejść obojętnie obok techniki influencer marketing, która polega na wykorzystaniu popularności i zasięgów drugiej osoby do wypromowania marki. W tym celu szuka się popularnych influencerów oraz influencerek, zwykle na Instagramie, aby zaproponować współpracę.

Taka współpraca opiera się zwykle na zaproszeniu influencera do naszej restauracji. Influencer zrobi odpowiednie zdjęcie i wstawi je na swój profil. Im większa liczba obserwujących, tym wyższe są stawki inkasowane przez takie osoby. Korzystając z tej techniki warto postawić na osobę, której profil jest zbieżny z profilem naszej restauracji. A zatem, jeśli serwujemy kuchnię wegetariańską, powinniśmy zadbać o influencerkę, która w social mediach przedstawia się jako weganka.

Reklama bezpośrednia w terenie

Nie należy również ryzykować z reklamy bezpośredniej, zwłaszcza, jeśli restauracja znajduje się w dobrej i ruchliwej lokalizacji. Na drzwiach warto zawiesić plakat informujący o ofercie walentynkowej. Może to być również tablica wystawiona przed lokalem, o ile pozwala na to usytuowanie restauracji.

Do tego dochodzą ulotki, które można rozdać w konkretnych miejscach, w których często można spotkać osoby młode. Chodzi oczywiście o galerie handlowe, kina czy lokale rozrywkowe. W tym celu warto nawiązać współpracę z innymi parterami działającymi w branżach, które również przeżywają szczególny natłok gości w dniu walentynek. Mogą to być kwiaciarnie, cukiernie, kina, kawiarnie.

Czym reklamować restaurację z okazji walentynek?

To już zależy od budżetu restauracji. Możemy pokusić się o specjalne menu stworzone z myślą o walentynkach. Niektóre pizzerie w tym dniu oferują zakochanym specjalną pizzę w kształcie serca. Warto także zadbać o ciekawe promocje, np. zniżkę dla każdej pary, która odwiedzi restaurację w tym dniu.

Jak wiadomo, dobra reklama powinna wzbudzić pozytywne emocje wśród klientów, a jednocześnie nie obciążyć kasy restauracji i nie nastręczyć jej dodatkowych obowiązków, w dniu, w którym i tak czas i tempo obsługiwania gości jest bardzo ważne.

Oceń
[Głosów: 1 Ocena: 5]
Call Now Button