Aktualności gastronomiczne

Jak prowadzić social media restauracji?

prowadzenie social media w restauracji

Jak prowadzić social media restauracji? Obecność na popularnych portalach społecznościowych pozwala skuteczniej promować restaurację i stosunkowo niewielkim kosztem docierać do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Nie dziwi zatem fakt, że wiele restauracji wyznacza obecnie osobę odpowiedzialną za prowadzenia social mediów. Większość restauracji wybiera profile na Facebooku oraz Instagramie, ale coraz popularniejszy staje się także TikTok, zwłaszcza wśród osób młodych.

Co powinien zawierać profil restauracji na portalu społecznościowym?

Na początek należy przygotować profil, na którym znajdą się kompletne informacje na temat restauracji. Do podstawowych danych zaliczymy: adres, godziny otwarcia oraz numer telefonu. Na profilu lokalu gastronomicznego warto zadbać również o menu wraz ze zdjęciami ukazującymi poszczególne dania. Im więcej informacji, tym lepiej.

Przejrzyste marki zawsze budzą większe zaufanie ze strony klientów, którzy coraz częściej szukają nowych restauracji właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Niemal każde większe miasto posiada nawet kilka grup o tematyce gastronomicznej, na których użytkownicy wzajemnie polecają sobie nowe lokale gastronomiczne.

Restauracja przyjazna dla klientów

Restauracje posiadające profile w social mediach powinny wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Coraz popularniejszym udogodnieniem stają się rezerwacje online, które pozwolą klientom szybko i wygodnie zarezerwować stolik na konkretną godzinę.

Większe restauracje idą o krok dalej i oferują swoim klientom możliwość składania zamówień za pośrednictwem social mediów. Zwłaszcza Facebook uruchomił wiele ciekawych funkcji, z których mogą skorzystać lokale gastronomiczne.

Restauracje powinny budować pozytywne relacje ze swoimi klientami, odpowiadając na ich pytania, a także biorąc udział w dyskusji w komentarzach. Żadnego klienta nie powinno się pozostawić bez odpowiedzi.

Real time marketing w social media

Niesamowite możliwości oferuje real time marketing, czyli nawiązywanie w postach do popularnych wydarzeń, którymi żyją użytkownicy. Przy okazji ważnych wydarzeń można tworzyć ciekawe promocje, które przyciągną do restauracji większą liczbę klientów. Do działań real time marketing zaliczymy także odpowiednie reagowanie na ważne dni i okoliczności, takie jak chociażby:

  • Walentynki,
  • Tłusty Czwartek,
  • Andrzejki,
  • Międzynarodowy Dzień Pizzy.

Restauracje pokazują w ten sposób, że podążają za oczekiwaniami swoich klientów i starają się podążać za nowoczesnymi trendami. O tym, jaki potencjał daje real time marketing najlepiej świadczy rosnące zainteresowanie szkoleniami w tym zakresie.

Nowoczesne narzędzia do reklamowania restauracji w social mediach

Dysponując już profilem na portalu społecznościowym warto zapoznać się a narzędziami marketingowymi oferowanymi przez wybrany serwis. Weźmy chociażby Facebook Ads, w którym mamy możliwość promowania profilu restauracji. Będzie on wyświetlany osobom należącym do ustalonej grupy docelowej.

Z kolei na Instagramie bardzo popularny jest Influencer Marketing, czyli wykorzystywanie zasięgów i popularności innych osób w celu promowania marki. Wystarczy znaleźć influencera lub influencerkę, której profil odpowiada działalności restauracji, a następnie zapłacić za polecenie restauracji w dowolnej formie, np. poprzez wstawienie zdjęcia z jednym z dań dostępnych w karcie.

Oceń
[Głosów: 1 Ocena: 5]
Call Now Button