Aktualności gastronomiczne

9 pomysłów marketingowych na promocję świąteczną w restauracji

promocje świąteczne w restauracji

Świąteczna atmosfera powinna jak najwcześniej zagościć także w lokalach gastronomicznych. Okres bożonarodzeniowy to czas spotkań z rodziną i przyjaciółmi oraz częste wypady na zakupy, po których nachodzi nas ochota na coś do jedzenia. W tym miejscu prezentujemy popularne sposoby na reklamowanie restauracji w okresie świątecznym.

Świąteczne menu

Warto zastanowić się nad wprowadzeniem specjalnej oferty świątecznej, w której znajdzie się przynajmniej kilka dań typowo świątecznych. Mogą to być również zestawy, np. deska przysmaków, dla większej liczby osób. Restauracje powinny dostosować dania świąteczne do profilu działalności, a zatem knajpa włoska powinna serwować dania, które cieszą się popularnością na świątecznych stołach w Italii.

Jedno danie gratis

Święta to czas spędzany w gronie rodziny i przyjaciół. Warto zatem pomyśleć o promocji, w której jedno danie przy zamówieniu np. czterech posiłków jest gratis. Z pozoru wydaje się to dość droga promocja, jednak przy odpowiednim zbilansowaniu kosztów składników i dobraniu porcji, promocja ta może stosunkowo niewielkim kosztem przynieść restauracji wielu nowych klientów.

Udział w akcjach charytatywnych

W okresie świątecznym warto pomyśleć o budowaniu pozytywnego wizerunku poprzez udział w akcjach charytatywnych. Restauracja może np. przekazywać część produktów potrzebującym lub zorganizować kolację dla osób najbardziej potrzebujących.

Świąteczny catering dla firm

Okres bożonarodzeniowy to czas śledzików i opłatków firmowych. Dlatego też, wiele firm poszukuje dobrego, świątecznego cateringu potrzebnego do zorganizowania takiej imprezy. Warto zatem zastanowić się nad przygotowaniem specjalnej oferty dowozów jedzenia dla firm.

Świąteczna atmosfera w restauracji

Kolorowe lampki przy oknach, choinka, świąteczne piosenki – magia świąt działa na wszystkich, także na osoby niewierzące, które jednak starają się żyć w zgodzie z tradycją. Dlatego też, już pod koniec listopada, jeszcze przed nadejściem Mikołajek, warto odpowiednio udekorować restaurację i wprowadzić do niej świąteczny klimat, który przyciągnie gości.

Akcje promocyjne w social mediach

Social Media dają restauracjom nieograniczone możliwości w aspekcie nowoczesnej reklamy. Warto zatem informować o kolejnych wydarzeniach świątecznych na swoim profilu, a także wstawić zdjęcia udekorowanego lokalu. Z okazji Mikołajek można zorganizować konkursy z nagrodami.

Drobne prezenty dla zwierząt

Być może prowadzisz restaurację przyjazną osobom ze zwierzętami. Jeśli tak, okres świąteczny to dobry czas, aby pomyśleć o potrzebach zwierząt, którym też coś od życia się należy. Klienci na pewno docenią świąteczne ciasteczka wypieczone specjalnie z myślą o psach i kotach.

Bony podarunkowe

Bon podarunkowy na wystawną kolację w restauracji może być bardzo ciekawym pomysłem na prezent dla naszych bliskich. Restauracje mogą zatem pomyśleć nad stworzeniem takich bonów i umieszczeniu ich przy kasie. Być może zabiegany klient przypomni sobie w ten sposób o konieczności kupienia prezentu i wybierze właśnie bon do Twojej restauracji.

Świąteczne opakowania na dowóz

Restauracje świadczące usługę dowozu jedzenia do klienta mogą zadbać o świąteczne opakowania. Jeśli zamówienie spersonalizowanych opakowań jest za drogie, dużo mniejszym kosztem można to zrobić samodzielnie, rysując na pudełkach choinkę i dopisując: “Wesołych Świąt!”.

Oceń
[Głosów: 1 Ocena: 5]
Call Now Button