Chociaż widzimy wiele osób poszukujących pracy, to nie możemy nie zauważać także tych, którzy często ją porzucają. Fluktuacja pracowników w restauracjach jest bardzo duża, co zaczęło budzić wątpliwości dotyczące struktur jej organizacji. Co powoduje tak dużą rotację? Z czego ci ludzie są niezadowoleni? Czy głównym problemem jest nikła wysokość wynagrodzenia czy problem tkwi w czymś zupełnie innym? Z tego artykułu dowiecie się, jak stworzyć zgrany zespół w restauracji.
ANGAŻUJ SWOICH PRACOWNIKÓW
Gdy chcesz zatrzymać swojego pracownika w swojej restauracji na dłużej koniecznie musisz angażować ich w rozwój i ważne wydarzenia firmy. Kierownicy muszą zrozumieć, że pracownicy powinni być szanowani, zmotywowani i przeszkoleni aby stać się żywym aktywem knajpy. Oznacza to, że umiejętności pracowników powinny być doceniane i wykorzystywane, aby przyspieszyć rozwój firmy. Jak zwiększyć ich lojalność wobec Ciebie? Daj im motywację! Może jakiś konkurs pracowniczy, lub dochód zależny od ilości procentów obrotu firmy? Najważniejsze, żeby Twój sposób motywował do pracy, a nie negatywnie stresował, bo to może przynieść zupełnie odwrotne skutki.
OKAZUJ EMPATIĘ
Jest wiele powodów, przez które pracownik może stracić zainteresowanie firmą. Pracownicy mogą znaleźć lepsze możliwości dla siebie gdzieś indziej i będą dążyć do nich. Musisz rozwijać lojalność u swoich pracowników. Porozmawiaj z nimi i wysłuchaj ich obaw. Rozwiąż ich wątpliwości, wyjaśnijcie sobie wszystkie niedopowiedzenia. Najważniejsza rada to więcej słuchaj, a mniej mów. Zastanówcie się wspólnie jak możecie się po prostu dogadać. Na co dzień rozwijaj relacje z pracownikami- pamiętaj, pracownik też człowiek! Ma swoją rodzinę, problemy, troski i radości, więc słuchaj co do Ciebie mówi.
ZROZUM, ŻE PRACOWNIK MA TAKŻE ŻYCIE PO PRACY
Jak wcześniej pisaliśmy, pracownik ma także swoje osobiste problemy i to z nich może też wynikać niechęć i niezadowolenie z pracy. Jedyne, co możemy zrobić w tym przypadku jest większa wyrozumiałość. Gdy widzimy, że pracownik nie dąży już do swojego rozwoju, nie wykazuje zainteresowania tym co robi to możemy zastosować jakąś zachętę, np. dalsze szkolenie, kurs zawodowy, na dowód doceniania pracownika, a przy okazji inwestycji w firmę.
PAMIĘTAJ, ŻE RYBA PSUJE SIĘ OD GŁOWY
W większości przypadków pracownicy nie opuszczają firmy ze względu na mniejsze dochody, Robią to najczęściej z powodu niezadowolenia z pracy z menadżerami i kiepskiej atmosfery. Jeśli to jest Twój problem musisz ponownie stworzyć struktury Twojej firmy, zadbać o atmosferę, np. organizując wspólną imprezę firmową, które zintegruje pracowników np. wieczór w pokoju zagadek. Szefowie powinni być przeszkoleni, aby skutecznie zarządzać zespołem, a przy tym nie psuć między sobą dobrych relacji.
To tylko kilka problemów, które mogły Cię dotknąć, jeśli do tej pory nie przykładałeś większej uwagi do Twojego zespołu. Po zastosowaniu tych kilku wskazówek będzie Ci łatwiej zbudować zgraną ekipę.
Na pewno pomoże dobry system do zarządzania projektami, dzięki któremu można świetnie zorganizować pracę zespołu 🙂