Aktualności gastronomiczne

Doggy bags, czyli walka z marnotrawstwem jedzenia. Kiedy w Polsce?

Akcja mająca na celu zmniejszenie marnowania się jedzenia w restauracjach wkroczyła do Włoch. Akcja znana na świecie pod nazwą “doggy bags”, polega na rozesłaniu do restauracji torebek na resztki jedzenia, które goście mogą zabrać ze sobą do domu.

Bezpłatne opakowania trafiają do lokali, które pakują w nie niezjedzone przez gości posiłki i oddają im, aby wzięli sobie do domu. Impulsem do rozpoczęcia akcji był sondaż, z którego wynikło, że jedna czwarta Włochów uważała zabieranie do domu niezjedzonego posiłku jako coś niegrzecznego i pozbawionego braku dobrych manier. Rządowe instytucje trąbiły na alarm, że plaga wyrzucania jedzenia we Włoszech osiąga ogromne rozmiary.

Aby przekonać Włochów, by przezwyciężyli uprzedzenia i mieli odwagę prosić kelnerów o opakowania na jedzenie, nazwano je „family bag”, czyli “rodzinne torebki”. W ten sposób chciano również przezwyciężyć mit o zabieraniu jedzenia wyłącznie “dla psa”.

Na następnych rodzinnych torebkach mają pojawić się rysunki dzieci, aby przyzwyczaić najmłodszych do zabierania tego, czego się nie zjadło przy restauracyjnym stole.

(pap)

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Zostaw komentarz

Call Now Button