Aktualności gastronomiczne

To był dobry rok dla kawiarni sieciowych

green caffe Nero

Adam Ringer, prezes sieci warszawskich kawiarni Green Caffè Nero w rozmowie z newseria.pl powiedział, że „odwiedziny w kawiarniach i spożywanie kawy poza domem” to jeden z najszybciej rozwijających segmentów rynku handlu detalicznego.

Badania wskazują, że wzrost sprzedaży w 2015 roku może wynieść nawet 20%. Mowa tutaj o dużych miastach, w których wyodrębniła się nowa grupa gości kawiarni, którą tworzą osoby bez stałego miejsca pracy.  Ludzi, którzy pracują zdalnie w kawiarniach jest coraz więcej. Idąc za potrzebą rynku, nowo otwierane lokale Green Caffe Nero są średnio o połowę większe.

Wśród klientów kawiarni ciągle przeważają kobiety, rośnie jednak udział mężczyzn. Pod względem wieku, do kawiarni przychodzą osoby 25–35 lat, ale zwiększył się również udział osób w bardziej zaawansowanym wieku.

Badanie „Coffee in Poland” przeprowadzone przez Euromonitor International podaje, że obroty kawiarni mogą w tym roku wynieść 490 mln zł. To o 5 procent więcej niż w ubiegłym roku.

(newseria.pl)

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Zostaw komentarz

Oceń książkę

Call Now Button