Adam Ringer, prezes sieci warszawskich kawiarni Green Caffè Nero w rozmowie z newseria.pl powiedział, że „odwiedziny w kawiarniach i spożywanie kawy poza domem” to jeden z najszybciej rozwijających segmentów rynku handlu detalicznego.
Badania wskazują, że wzrost sprzedaży w 2015 roku może wynieść nawet 20%. Mowa tutaj o dużych miastach, w których wyodrębniła się nowa grupa gości kawiarni, którą tworzą osoby bez stałego miejsca pracy. Ludzi, którzy pracują zdalnie w kawiarniach jest coraz więcej. Idąc za potrzebą rynku, nowo otwierane lokale Green Caffe Nero są średnio o połowę większe.
Wśród klientów kawiarni ciągle przeważają kobiety, rośnie jednak udział mężczyzn. Pod względem wieku, do kawiarni przychodzą osoby 25–35 lat, ale zwiększył się również udział osób w bardziej zaawansowanym wieku.
Badanie „Coffee in Poland” przeprowadzone przez Euromonitor International podaje, że obroty kawiarni mogą w tym roku wynieść 490 mln zł. To o 5 procent więcej niż w ubiegłym roku.
(newseria.pl)
Zostaw komentarz