Od kilku lat zmieniają się nawyki żywieniowe Polaków. Polacy jedzą coraz częściej poza domem, a ci którzy jadają w domu to kupują więcej produktów gotowych.
Raport „Zmiana preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” został przygotowany przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę badawczą GfK.
Z badania wynika, że nawyki żywieniowe Polaków idą w kierunku zachodnich, zamożnych społeczeństw. Widoczny jest znaczny spadek zakupu ziemniaków, cukru, mąki pszennej, warzyw i jaj. Polacy jedzą coraz więcej produktów wysokoprzetworzonych. Częściej też kupują w restauracjach i barach, aniżeli przygotowują jedzenie we własnym domu.
Specjaliści prognozują, że w ciągu najbliższych lat trendy nie zmienią się: będziemy kupować coraz mniej cukru – ale więcej słodyczy, mniej mleka – ale więcej przetworów mlecznych, a także coraz więcej mięsa i wędlin i coraz mniej ziemniaków i pieczywa.
(wrp.pl)
Zostaw komentarz