Luk

Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Przejęcie restuaracji #8811
    Luk
    Klucznik

      Warto poprosić lub odkupić księgę HACCP. Będzie wtedy łatwiej ją przystosować do nowego lokalu. Odbiór sanepidu, koncesja na alkohol. Natomiast PIP nie jest konieczny przy otwarciu lokalu.

      I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
      in reply to: Kupno knajpki #6467
      Luk
      Klucznik

        Odbiór jest zawsze na firmę, jeśli zmieni się firma prowadząca lokal to należy zgłosić się do Sanepidu. Jeśli następuje odsprzedaż udziałów spółki, czyli firma prowadząca lokal zostaje ta sama, to chyba nie trzeba.

        I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
        in reply to: Szejki na wynos #2619
        Luk
        Klucznik

          Wszystko można przygotować 🙂
          Co będzie droższe to trudno powiedzieć, ale jeśli lokal jest już gotowy pod gastronomię to będzie to tańsze rozwiązanie na początek.
          W mieszkaniu musielibyście zamontować odpowiednią ilość zlewów, umywalek, pomieszczeń… Nie mówiąc o tym, że trzeba by mieć zgodę właściciela nieruchomości na prowadzenie działalności. Wszystko da się zrobić, ale trochę zachodu z tym będzie.

          I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
          in reply to: Pierogarnia #2618
          Luk
          Klucznik

            Cześć Agnieszko, jedyny sposób na “obejście” drogi czystej i brudnej to papierowe talerzyki lub inna forma opakowania, którą gość wyrzuci, a nie zwróci.
            Brak drugiego wyjścia z magazynu można załatwić pisząc w dokumentacji, że dostawy będą przyjmowane poza godzinami otwarcia lokalu.
            Takie rzeczy mi przychodzą do głowy, choć nie wiem czy o tym myślał kolega paczek 🙂

            I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
            in reply to: Regulamin forum #2390
            Luk
            Klucznik

              §1 Wstęp
              1. Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkowników którzy rejestrują się w serwisie http://www.managero.pl, zwanym dalej Managero.

              §2 Użytkownicy Managero
              1. Użytkownikiem Managero może być każda osoba fizyczna, która akceptuje niniejszy Regulamin.
              2. Użytkownikiem Managero nie może być osoba prawna.
              3. Jedna osoba fizyczna może być jednym Użytkownikiem (może posiadać wyłącznie jedno konto na Managero).
              4. Rejestrując się w Managero wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przekazanych danych osobowych przez Managero zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r. (Dz.U. nr 133 z 1997r.) w zakresie niezbędnym do funkcjonowania Managero. Dane Użytkowników nie będą przekazywane ani udostępniane innym podmiotom.
              5. Użytkownik ma prawo do:
              a. zamieszczania swoich opinii i poglądów (w postaci tekstowej, graficznej oraz linków) w: opisie, komentarzach, wpisach na forum i innych dostępnych funkcjach przestrzegając panujące tu zasady,
              b. proponowania do publikacji na Managero własnych artykułów w temacie gastronomii,
              c. uzupełniania, zmiany oraz usuwania w dowolnym momencie swoich danych podanych w profilu.
              6. Użytkownik zobowiązuje się do:
              a. używania zasad poprawnej polszczyzny,
              b. zamieszczenia wartościowych komentarzy zgodnych z tematem artykułu lub wartościowych wpisów związanych z tematyką postu na forum (wpisy typu “hmm”, “fajnie” będą usuwane),
              c. nie dublowania tematów na forum (jeżeli chcesz założyć nowy temat – sprawdź za pomocą opcji ‘szukaj’, może taki temat już istnieje),
              d. tworzenia tematów na forum w odpowiednich działach (w przeciwnym razie zostanie on przeniesiony),
              e. nie spamowania forum lub komentarzy, jeżeli ma uwagi do innego Użytkownika (wystarczy napisać do niego prywatną wiadomość),
              f. zachowania się w stosunku do innych Użytkowników Managero uwzględniając normy moralno-etyczne, dobre obyczaje i zwyczaje,
              g. nie publikowania materiałów chronionych prawem autorskim.
              7. Użytkownikom zabrania się:
              a. publikacji treści które naruszających prawa osób trzecich, nawiązujących do: przemocy, obrazy innej osoby, nienawiści, nie tolerancji.
              b. używania wulgarnych oraz obraźliwych słów w komentarzach, opisach, loginie, prywatnych wiadomościach na forum, i innych dostępnych środkach komunikacji.
              c. reklamy jakichkolwiek płatnych usług, produktów, ofert itp. związanych z jąkaniem.
              8. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wszystkie publikowane treści na swoim koncie jak i treść i formę swoich wypowiedzi w komentarzach, na forum, prywatnych wiadomościach itp.
              9. Użytkownik zamieszczający treści zabronione może ponieść odpowiedzialność karną oraz cywilną względem Administracji bądź innych osób.
              10. Jeśli Użytkownik jest przedsiębiorcą którego usługi są skierowane do branży gastronomicznej i chce umieścić na forum swoją reklamą, powinien skontaktować się w tej sprawie z administratorem.
              11. Rejestrując się i korzystając z serwisu, Użytkownik deklaruje, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem, akceptuje go i zobowiązuje się do jego przestrzegania.

              §3 Administracja Managero (Administratorzy i Moderatorzy)
              1. Administracja Managero może odmówić publikacji przesłanego artykułu jeżeli jest plagiatem, lub jeżeli został wcześniej opublikowany na innej stronie internetowej.
              2. Administracja Managero zastrzega sobie prawo do: redagowania, skracania tekstów.
              3. Administracja Managero ma prawo usunąć dane podane w profilu oraz treści komentarzy lub wpisy na forum itp., gdy te naruszają §2 Regulaminu, są niezgodne z obowiązującym prawem, działają na szkodę Managero lub naruszają normy moralno-etyczne, dobre obyczaje lub zwyczaje.
              4. Administracja Managero ma prawo, w ramach ostrzeżenia, czasowo zablokować konto Użytkownika lub całkowicie go usunąć jeżeli ten jeden bądź więcej razy złamał zasady niniejszego Regulaminu.

              §4 Ograniczenia odpowiedzialności
              1. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności za naruszenie przez Użytkowników praw autorskich oraz innych praw osób trzecich.
              2. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieuprawnioną zmianę danych Użytkowników przez osoby trzecie przy użyciu hasła danego Użytkownika.
              3. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualność, dokładność i prawdziwość zamieszczonych informacji na forum, w komentarzach i innych mediach Managero, a także za ich przydatność dla określonych działań Użytkowników.
              4. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki wykorzystania przez Użytkownika informacji uzyskanych za pośrednictwem Managero.
              5. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec Użytkowników lub osób trzecich z tytułu szkód, zarówno bezpośrednich jak i pośrednich, w związku z wykorzystaniem danych i informacji zawartych na stronach Managero.
              6. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści (artykułów, komentarzy, wpisów na forum i innych możliwych wpisów) przekazywane i publikowane przez Użytkowników. Treści umieszczane przez Użytkowników nie są poglądami i opiniami Administracji Managero. Administracja jedynie udostępnia narzędzie do komunikacji, jakimi są forum, strona i inne media Managero.
              7. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności, w szczególności cywilnej, karnej i administracyjnej, za korzystanie przez Użytkownika z Managero w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu.
              8. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku skierowania do niej przez inne osoby (fizyczne lub prawne) roszczeń związanych z naruszeniem dóbr osobistych. Odpowiedzialność w tym zakresie ponosi wyłącznie Użytkownik, który opublikował sporne treści lub wizerunek innej osoby.
              9. Administracja Managero nie ponosi żadnej odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu oraz nieprawidłowe funkcjonowanie Managero.

              §5 Likwidacja konta
              1. W razie likwidacji konta dane osobowe Użytkownika będą trwale usunięte z serwera.

              §6 Zmiany Regulaminu
              1. Administracja Managero zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
              2. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie http://www.managero.pl/regulamin.
              3. Użytkownik jest zobowiązany do regularnej weryfikacji postanowień Regulaminu.

              §7 Postanowienia końcowe
              1. Wyłączne uprawnienia do interpretacji niniejszego Regulaminu należą do jego twórców – Administracji Managero.
              2. Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem będą rozwiązywane przez Administrację Managero.
              3. Wszelkie uwagi, komentarze i pytania prosimy zgłaszać na email kontakt@managero.pl

              I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
              in reply to: Gdzie najlepiej kupowac mięso? #2369
              Luk
              Klucznik

                Zależy czego składnikiem ma być to mięso? Jeśli fast-food i hamburgery, to wystarczy kupić gotowe mrożone kotlety pakowane po X sztuk. I kupisz je w hurtowni spożywczej. A jeśli chcesz robić slow-food i burgery, to mięso kupujesz świeże w masarni i przygotowujesz kotlety sama.

                I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                in reply to: bar w miasteczku 15 tyś #2368
                Luk
                Klucznik

                  Cześć Grzegorz, bar z burgerami otworzysz za kilkadziesiąt tysięcy mniej. Namawiam Cię do rozmyślnego planowania wydatków. Czy może wypalić? I tak, i nie. 15tys miasteczko to mała mieścina. Zależy czy masz na myśli burgery (wiesz, taki wielkomiejski slow food), czy hamburgery typu fast food?

                  I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                  in reply to: Metody ustalania cen #2367
                  Luk
                  Klucznik

                    Cześć Ewa, są trzy podstawowe metody ustalania cen. Możesz to zrobić na podstawie cen konkurencji (skoro im idzie to i mnie z tymi cenami pójdzie). Ważne, aby odpowiednio zdefiniować swoją konkurencję i do baru nie przenieść cen z restauracji.
                    Inna metoda… Możesz ustalić ceny na podstawie kosztów. Obliczasz koszt jednostkowy przygotowania produktu, dodajesz podatek vat i swój narzut.
                    Ostatnią metodą jest ustalenie ceny na podstawie wartości jaką produkt ma w oczach gościa. Czyli dajesz taką cenę, jaką gość jest w stanie zapłacić. Musisz to zbadać.

                    I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                    in reply to: BIZNES PLAN #1865
                    Luk
                    Klucznik

                      Bank interesują przede wszystkim koszty stałe i szacowane zyski. Przy tym te pierwsze powinny być jak najniższe a te drugie jak najwyższe. Musisz udowodnić zachowanie płynności finansowej (że po wydaniu pieniędzy z kredytu dasz radę się utrzymać na rynku) i opłacalności przedsięwzięcia (że lokal zacznie – prędzej czy później – przynosić zyski).

                      I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                      in reply to: pub/klub #1864
                      Luk
                      Klucznik

                        Cześć Tomek,
                        zgadza się aby podawać kawę w filiżankach potrzebujesz zmywaki z wyparzarką.
                        Co do rozmieszczenia elementów to różnie to bywa. Co lokal to ma inne rozwiązanie, dostosowane do architektury wnętrza.
                        Trudno wypowiedzieć się, ponieważ nie wiemy jak to wygląda u Ciebie. Wrzuć jakieś zdjęcie to zobaczymy co tam masz 🙂

                        I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                        in reply to: Promocja Restauracji #1863
                        Luk
                        Klucznik

                          Cześć Grzegorz,
                          gratuluję eleganckiej restauracji.
                          Goście z reguły nie mówią wprost o negatywnych opiniach. Czasami powodem bycia na “nie” nie są nawet dania – może to być wystrój, okolica, wygląd budynku, zapach, ceny, naświetlenie, ludzie… Ba! Może być też tak, że nie znajdziesz u siebie nic pejoratywnego! Jednak mimo wszystko powód jakiś jest. Może to być np. konkurencja, z którą macie jeden target a która oferuje gościom coś, czego wy nie macie. Strzelam – nigdy u Was nie byłem i nie badałem rynku, więc nie bierz tego do siebie.
                          Macie piękne dania. Zdjęcia są cudowne, ale dodałbym do nich opis słowny. To co wy widzicie na zdjęciu, nie jest takie oczywiste dla przeciętnego Kowalskiego. Umiejętne, intrygujące opisy tych pięknych zdjęć potraw, mogą zachęcić do jedzenia i odwiedzenia Was. Dodatkowo jeśli cenę macie dobrą, to warto o niej wspomnieć w opisie.
                          Czy szyld który jest na jednym ze zdjęć na fb jest aktualny? Logo macie ładne, ale nie widać go szyldzie. Gdyby ktoś pokazał mi szyld, to powiedziałbym że to tawerna z piwem i rumem, w której można spotkać piratów 😉
                          Czy obok wejścia głównego macie tablicę z menu?
                          Dużo robi też tradycja miejsca. Co tam było wcześniej? Czy był tam lokal gastro? Dlaczego został zamknięty? Warto dotrzeć do byłych właścicieli albo pracowników, zaprosić na kawę i porozmawiać. Czasami można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy.
                          To tyle ode mnie. Tak jak napisałem są to luźne stwierdzenia i domysły. Powodzenia Ci życzę i mam nadzieję, że przy wizycie w stolicy Wielkopolski będzie mi dane u Ciebie gościć.

                          I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                          in reply to: Jakie mięso do hamburgerów? #1862
                          Luk
                          Klucznik

                            Pytanie czy chcesz iść w target typowego fast foodu czy w slow food. Jeśli to pierwsze, to zapewne nie będziesz przygotowywał sam kotletów tylko kupował mrożonki. Taka klientela nie jest wybredna. Z kolei pójście w jakość, czyli w slow food wiąże się ze samodzielnym robieniem kotletów. Wówczas warto testować proporcje.

                            I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                            in reply to: Finansowanie #1861
                            Luk
                            Klucznik

                              Cześć Anja, a jak z konkurencją w tym miejscu?
                              Pomysł wydaje się chwytliwy. Jeśli będziesz miała dobrej jakości lody na gałki, to opierając się na deserach, sprzedaży lodów i kawy z ekspresu możesz odnieść sukces w okresie letnim. Jeśli pójdzie “fama” po okolicy że masz najlepsze lody, to kolejki będą jak za komuny 😉

                              I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                              in reply to: Ciasta do odpieku #1635
                              Luk
                              Klucznik

                                Współpracowałem z Fornetti i z jeszcze jedną firmą, której nazwy nie pamiętam. Z wrażeń smakowych i samego ciasta najlepsze były Fornetti. Ale niewykluczone, że są na rynku jeszcze inne firmy warte uwagi.

                                I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                                Luk
                                Klucznik

                                  Cześć Anja,
                                  nazwa jest drugoznaczna. Sanepid interesuje co będziesz podawała.
                                  Najłatwiej jest podawać rzeczy gotowe, czyli wszystko co oferujesz w karcie jest przez Ciebie kupowane. Np. ciasta i desery od cukierni, napoje od hurtowni, kawę z palarni lub z hurtowni. Wówczas wystarczy opisać działalność w dokumentacji GMP/GHP.
                                  Z kolei jeśli ciasta chcesz piec sama, desery przygotowywać samej i robić lemoniady ze świeżych owoców, to tutaj już sprawa jest trudniejsza. Konieczne będzie wydzielenie osobnych pomieszczeń, zakup dodatkowych urządzeń, zlewozmywaków itd. No i najpewniej przygotować HACCP.

                                  I pamiętaj - nigdy się nie poddawaj.
                                Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)

                                Dodaj komentarz

                                • A jeśli mam lokal samoobsługowy, klient sam podchodzi i zamawia i płaci i także po przygotowaniu klient sam odbiera swoje danie sztucce i serwetki to też takie dania mogę mieć na 5% ??

                                  • Musiałbyś zadać pytanie Ministrowi, choć czytając uzasadnienie to może się przyczepić do owego przygotowania dania na talerzu. Interpretacja została wydana do tego konkretnego przypadku: “sprzedawcy w szczególności nie oferują menu dostępnego w danym dniu, a obsługa ma charakter bierny (sprzedawca nie stara się dopasować oferty do oczekiwań klienta, nie oferuje pomocy w wyborze dań, ewentualnie udziela informacji na życzenie klienta). Przygotowywanie w podgrzewaczach (bemarach) dania są dostarczane w sposób ogólny, tzn. nie są przygotowywane na życzenie konkretnych klientów, na zamówienie, a jedynie wykładane w sposób podobny jak towar na półkach sklepowych.”

                                • Sprawa jest opisana dosyć ogólnikowo, ale gdyby sytuacja dochodziła do ekstremum i goście tego lokalu nagminnie zamawialiby tylko herbatę, można by spróbować wariantu wysokiej ceny na herbatę, powiedzmy (w przeliczeniu na pln) 24zł… ale dopisać wybraną przystawkę gratis, lub jako zestaw. Być może lokal swoim profilem podchodzi właśnie pod picie herbaty, lub obsługa nie jest przeszkolona wystarczająco, by potrafić sprzedać produkty cross-sellingowe. Możliwości nieskończoność.

                                • “4. Obok nazwy potrawy musi znaleźć się wykaz wszystkich produktów, jakich użyto do jej przygotowania z wyraźnym zaznaczeniem alergenów. Np.: pizza frutti di mare: mąka (zawiera gluten), woda, sól, drożdże, sos pomidorowy, skorupiaki (kraby, homary, langusty), mięczaki (przegrzebki, mule, ostrygi).”
                                  Naprawdę? Nigdy się nie spotkałam z ujawnianiem wszystkich składników dań, w przypadku pizzy są zwykle podawane nazwy dodatków, ale głównych składników dań nigdy w restauracjach nie widziałam

                                  • No to są efekty oderwanych od rzeczywistości “unijnych rozporządzeń”. To akurat obowiązuje od 2014 roku dopiero, więc mogłaś nie wiedzieć. Pytanie co z tajemnicą zawodową, przepisami kucharzy przekazywanymi z pokolenia na pokolenie?

                                • Podany link jest do zwykłych abonamentów, a nie firmowych. Czy wykupując abonament muszę kupić specjalny dedykowany publicznemu odtwarzaniu czy wystarczy zwykły?
                                  Różnica cenowa jest spora, dla porównania najtańszy abonament w ncplus to 21zł, a w wersji dla firm kosztuje on 199zł netto.

                                • W październiku zadzwoniłam do firmy “Managero” , aby dowiedzieć się jakie są wymogi i jak wygląda procedura związana z uruchomieniem małej masarni w ramach MOL. Skierowano mnie do Pani Emilii. Od samego początku Pani Emilia służyła mi bardzo fachową poradą, cierpliwie i wyczerpująco odpowiadała na moje pytania. Wcześniej dzwoniłam do innych firm zajmujących się projektowaniem masarni, ale już na wstępie zniechęcano mnie warunkami, jakie będę w przyszłości napotykać. Odniosłam wrażenie, że robią projekty “pod weterynarię”, a nie pod klienta.
                                  W Waszej firmie było inaczej. Pani Emilia powiedziała, że mogę wystąpić o odstępstwa (jeżeli mój lokal nie spełnia wymogów) o czym nie wiedziałam. Zaproponowała mi, że może w moim imieniu załatwić formalności, co było dużym plusem, bo nie mam
                                  doświadczenia w tym temacie. Finalnie jednak projektu nie zamówiłam, ponieważ okazało się (po przesłaniu rzutów kondygnacji), że lokal, którym dysponuję nie spełnia wymogów powierzchniowych, żeby otworzyć zakład i sklep przyzakładowy.
                                  Jestem bardzo wdzięczna Pani Emilii za poświęcony czas. Życzę firmie więcej takich ludzi, którzy w podobny sposób podchodzą do klienta.

                                • Jedyna firma projektowa godna polecenia w regionie!!! Od samego początku współpraca przebiegała bez żadnych komplikacji- pracownicy wykwalifikowani – bardzo dobre podejście do klienta. O wszystkim informowanie mnie. Naprawdę szczerze moge polecić! Jeszcze nie spotkałam się, aby ktos tak dobrze obsłużył nasza firmę.

                                • Polecam ! Pani Emilia ma bardzo dobre podejście do klienta . Podejście ma bardzo indywidualne – i doradza naprawdę fajnie i kompetentnie. Dziękujemy bardzo .

                                • Jestem nowym klientem i z czystym sumieniem moge Państwa polecać. Znakomici fachowcy, znający się na swojej pracy.

                                • Z Panią Emilią spotakilismy się przy okazji relalizacji jednego z Moich projektów i z czystym sercem polecam, w pełni profesjonalne pdejście do tematu jak i do klienta, wszystko zrobione od A do Z bez jakichkolwiek problemów. Bradzo duża wiedza którą Pani Emilia potrafi wykorzystac w praktyce i wdrożyć w życie. Kontak z klientem na najwyzszym poziomie, napewno nie jest to ostatni projekt ktory poprowadzi własnie Uniglob. Pozdrawiam Serdecznie

                                • Pan Emilia posiada ogrom wiedzy która idealnie przekłada się w praktykę i realizację założonego celu w danym projekcie. Wszystko zrobione rzetelnie,na czas i na najwyższym poziomie. Informowanie o każdym szczególe , napotkanym problemie aby rozwiać wszelkie wątpliwości co finalnie daje niesamowity efekt. Perfekcyjna obsługa i podejście do klienta. Szczerze polecam wszystkim skorzystanie z usług, nikt się nie zawiedzie.

                                • Najlepsza firma w regionie. Projekt wykonany na czas i dokładnie tak jak sobie wymarzyłam!! Jestem mega szczęśliwa że wybrałam własnie usługi firmy UNIGLOB. Pani Emilia ma niesamowite pomysły ,które świetnie wypadły w rzeczywistości. Jestem bardzo zadowolona. Odsyłam każdego do Waszej firmy. Polecam!!! 🙂

                                • Polecam kontakt z Panią Emilia. Konkretna i fachowa pomoc od A do Z . Sumiennie podchodzi do klienta poświęcając sporo czasu, aby wszystko wyszło należycie. Bardzo dziekuje za pomoc !

                                • Z czystym sumieniem mogę poleci firmę Uniglob. Współpraca z pania Emilia bezproblemowa, fachowe doractwo, ogrom pomysłów.Perfekcyjna obsługa i podejście do klienta ☺️ Pani Emilio jeszcze raz dziękuje za pomoc i współpracę ☺️

                                • Współpraca układa się z Panią Emilią bardzo dobrze. Fachowa i rzeczowa pomoc w każdej sprawie związanej z lokalem gastronomicznym. Z czystym sumieniem mogę polecić innym. O tak dobrego fachowca ciężko. Pozdrawiam serdeczenie 🙂

                                • Jestem dość ciemny w tych sprawach i wciąż nie wiem z czym się je ten kod QR, ale dzięki za pokazanie jak go mogę wykorzystać! Pozdrawiam!

                                • Świetny zbiór. Na pewno zapoznam się szczególnie z tymi piwami, których jeszcze nie znam. 😉

                                • […] Wydaje się to oczywiste, ale wiele restauracji nadal nie ma programów lojalnościowych. To jest podstawowa psychologia: ludzie częściej odwiedzają nas ponownie, jeśli dostaną darmowe rzeczy. Programy lojalnościowe w restauracjach mogą zwiększać odwiedziny nawet o 35% ! Więcej o programach lojalnościowych pisaliśmy tutaj. […]

                                • No właśnie siedzę i się zastanawiam, bo poszedłbym sobie na piwo do baru. 😀
                                  Czyli mogę iść.

                                • Moim zdaniem każdy kto chce otworzyć restaurację powinien odbyć taki kurs 🙂

                                • Na pewno pomoże dobry system do zarządzania projektami, dzięki któremu można świetnie zorganizować pracę zespołu 🙂

                                • Zamontowałem TV w małym bistro (10 miejsc) co prawda za barem, ale nie mam zaplecza, tylko salę i kuchnię. Nie zatrudniam pracowników, tylko pracujemy z żoną po ok 10 godz dziennie, więc TV jest bardziej dla nas niz klientów. Zresztą w moim bistro klienci jedzą szybką kanapkę lu b zabierają na wynos. Oglądam w 90% TVN24, czasem prog kulinarny czy Planette. Kategorycznie nie puszczam prog muzyczno-rozrywkowych. Czy muszę płacic tantiemy ZAiKSowi ???

                                • Co za idiotyczne argumenty. Większość gastro utrzymuje się właśnie z niedzieli. Poza tym co to znowu za ograniczenia? Jak chcę zjeść rosół ze schabowym w niedziele a ktoś chce mi go sprzedać to czemu nie możemy mieć do tego prawa? Kolejny absurd w tym kraju.

                                • Dla uściślenia w szczególności “f”:

                                  jeżeli nie masz na opakowaniach ( zwykły karton) własnego loga a pakujesz w te opakowania własne wyroby( np samodzielnie wytworzoną/wypieczoną pizzę ) i je wprowadzasz na rynek, jeżeli nie odsprzedajesz, nie pakujesz wyrobów innych producentów,tylko własne wyroby, nie spełniasz wymogów dalszych podpunktów to nie rejestrujesz się w BDO ?

                                  źródło: http://www.biosystem.pl/definicja-wprowadzajacego.html

                                  Wprowadzający produkty w opakowaniach:

                                  – Wprowadzającym produkty w opakowaniach jest przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w zakresie wprowadzania produktów w opakowaniach do obrotu, w szczególności:

                                  – wprowadzający do obrotu produkty w opakowaniach pod własnym oznaczeniem, rozumianym jako znak towarowy (ustawa prawo własności przemysłowej Dz.U. 2013, poz. 1410 oraz 2015, poz. 1266, 1505 i 1615) lub pod własnym imieniem, nazwiskiem lub nazwą, których wytworzenie zlecil innemu przedsiębiorcy,
                                  – pakujący produkty wytworzone przez innego przedsiębiorcę oraz wprowadzający je do obrotu,

                                  – prowadzący jednostkę lub jednostki handlu detalicznego o powierzchni handlowej powyżej 500 m2, w których są sprzedawane produkty pakowane w tych jednostkach,

                                  – prowadzący więcej niż jedną jednostkę handlu detalicznego o łącznej powierzchni handlowej powyżej 5000 m2, w których sprzedawane są produkty pakowane w tych jednostkach.

                                • Dzień dobry, jestem zainteresowana opracowaniem I wdeożeniem procedury dobrej praktyki higienicznej z elementami systemu HACCP. Przedmiotem działalności jest przygotowywanie żywności w ponieszczeniach używanych jakobprywatne domy mieszkalne.

                                • Dobry poradnik, dużo uporządkowanej praktycznej wiedzy. Wartościowa lektura jak się otwiera pierwszą knajpę i jak się ma już trochę doświadczenia

                                • Jak się nie ma doświadczenia w gastro, to wydaje się niemożliwe, że te wszystkie opisane problemy z kradzieżami to prawda i na taką skalę. Lektura pomocna – otwierająca oczy

                                • Rewelacyjne książki. Dużo wiedzy i często takiej nieoczywistej, a przydatnej. Autor – czuje się, ze praktyk, dobrze się czyta.

                                • Świetna książka dla osób które chcą zrobić karierę w gastronomii,, polecam

                                • Rewelacyjne książki. Dużo wiedzy i często takiej nieoczywistej, a przydatnej. Autor – czuje się, ze praktyk, dobrze się czyta

                                • Jak się nie ma doświadczenia w gastro, to wydaje się niemożliwe, że te wszystkie opisane problemy z kradzieżami to prawda i na taką skalę. Lektura pomocna – otwierająca oczy

                                • Dobry poradnik, dużo uporządkowanej praktycznej wiedzy. Wartościowa lektura jak się otwiera pierwszą knajpę i jak się ma już trochę doświadczenia.

                                • Świetna książka dla osób które chcą zrobić karierę w gastronomii,, polecam

                                • Ciekawa, przerażające, dla właścicieli o mocnych nerwach. Niestety prawdziwa. Wszystko się sprawdza 100/100, najgorsze że wszystko naraz.

                                Call Now Button