Konto w banku dla restauracji

Opisanie swojej koronnej usługi skierowanej do przedsiębiorców HoReCa.

Wiesz, że mamy w Polsce usługę bankową, która została uznana za najbardziej innowacyjną na świecie? Mowa o platformie do zarządzania firmą Idea Cloud. Co w niej takiego wyjątkowego? Czy warto otworzyć konto firmowe w Banku Pekao  gdy wokół dziesiątki innych ofert? Dziś biorę pod lupę całą ofertę Idea Banku dla nowych przedsiębiorców, głośno mówiąc: “sprawdzam”!

W tym artykule przeczytasz jak wygląda prowadzenie firmy z pomocą Idea Banku:

  1. Co jest takiego innowacyjnego w Banku Pekao?
  2. Konto bankowe dla restauracji – ile kosztuje i co oferuje
  3. Platforma Idea Cloud – od A do Z
  4. Jak wpłacić pieniądze nie szukając wpłatomatu, czyli Mobilny Wpłatomat
  5. Idea Hub – miejsce do spotkań biznesowych

1. Co jest takiego innowacyjnego w Banku Pekao?

Cofnijmy się do wczesnych lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Aby pokazać rodzinie na drugim końcu Polski jak wygląda Twój syn, idziesz na pocztę i wysyłasz im list ze zdjęciami. Chcąc skontaktować się z kumplem z pracy, dzwonisz do niego z budki telefonicznej. Zamierzając przeczytać relację z meczu Twojej drużyny, pędzisz do kiosku kupić gazetę. Dziś wydaje się to nie do pomyślenia, bo wszystkie te czynności możesz zrobić za pomocą smartfona: 10 razy szybciej i 10 razy wygodniej! To właśnie nazywa się innowacyjność.

Mamy XXI wiek. Czy w dobie internetu i smartfonów prowadzenie firmy może być jeszcze wygodniejsze i prostsze? A gdyby tak wszystkie czynności związane z firmą zawrzeć w jednym produkcie?

Zobacz, w jaki sposób Idea Bank skonsolidował usługi dla firm:

1. Jeszcze przed otwarciem firmy dowiesz się, czy masz szansę na dotację z Funduszy Europejskich. Wystarczy wypełnić wniosek online, a doradca Idea Banku oddzwoni i opowie o możliwościach.
2. Przeraża Cię biurokracja związana z otwarciem firmy? W ramach usługi “Jedno okienko” doradca Idea Banku pomoże Ci przejść procedurę rejestracji firmy i odpowie na wszystkie pytania.
3. Posiadasz już firmę? Siedząc wygodnie w fotelu wypełnisz formularz o otwarcie konta bankowego FIRMA TO JA. Już na drugi dzień będziesz miał dostęp do panelu Idea Cloud.
4. W Idea Cloud nie musisz za każdym razem logować się, aby sprawdzić stan swojego konta. Zrobisz to z poziomu aplikacji – szybko, bez logowania.
5. Koniec z potwierdzaniem każdego przelewu sms-em. Jednym kodem SMS potwierdzisz tyle przelewów, ile tylko zdołasz wykonać za jednym razem.
6. W Idea Cloud złożysz wniosek o kredyt. Nawet bez pieniędzy na koncie – wystarczy przesłać wyciąg z banku a decyzja zapadnie online w… 5 minut!
7. Aby skontaktować się z oddziałem banku nie musisz szukać numeru i czekać na połączenie. W prawym dolnym rogu Idea Cloud jest dostępny widget “Wirtualny Oddział”, poprzez który możesz skontaktować się z obsługą w godzinach 8:00 – 20:00.
8. W panelu wystawisz też fakturę dla swojego klienta. A dokładniej mówiąc nielimitowaną liczbę faktur – zupełnie za darmo.
9. Dokumentów nie musisz trzymać w szufladzie. W Idea Cloud masz Sejf, który przechowa dla Ciebie wszystkie ważne faktury i umowy.
10. Gdy chcesz kontrolować przepływy pieniężne i sprawdzać prognozy nie jest Ci już potrzebny Excel. Panel Cash Flow w Idea Cloud pomoże Ci ogarnąć finanse.
11. Jeśli jesteś w biurze i chcesz wpłacić pieniądze na konto nie musisz wychodzić na miasto. Za pomocą aplikacji wezwiesz Mobilny Wpłatomat, który podjedzie we wskazane przez Ciebie miejsce.
12. Usługa Idea Hub to wisienka na torcie. Aby odbyć spotkanie biznesowe w innym mieście nie musisz kombinować nad miejscówką – idziesz do placówki Idea Banku gdzie znajduje się Hub i wynajmujesz salę konferencyjną. Możesz tam też zrobić wiele innych rzeczy, ale o tym w dalszej części.

Wrażenia po przeczytaniu tych 12 punktów? Jest super! Ale ile mnie to będzie kosztowało?

2. Konto bankowe FIRMA TO JA – ile kosztuje i co oferuje

Dostęp do panelu Idea Cloud otrzymasz po otwarciu konta bankowego FIRMA TO JA w Idea Banku. Nazwa skojarzyła mi się z królem Francji Ludwikiem XIV, który zwykł mawiać “państwo to ja”. Ludwik XIV chciał sam decydować o wszystkim i takie też jest konto w Idea Banku:  w jednym miejscu decydujesz o (prawie) wszystkim, co związane z Twoją firmą. Dodatkowo, w ramach miłego przywitania bank oferuje premię – całe 600 zł za samo korzystanie z możliwości konta.

“Premiowanie za bankowanie” – 600 zł brutto premii za aktywne korzystanie z konta FIRMA TO JA

Promocja jest przeznaczona dla nowych jak i obecnych klientów banku, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Spełniając warunki promocji możesz zyskać 600 złotych brutto. Premia jest wypłacana co miesiąc w kwocie 50 złotych.

Aby przystąpić do promocji musisz wypełnić formularz założenia konta w Idea Banku wraz z formularzem przystąpienia do promocji i zawrzeć obie umowy.

Jeśli jesteś już klientem Idea Banku musisz spełnić dodatkowe warunki:

  • prowadzić konto zgodne z zapisami obowiązującymi w aktualnym Regulaminie prowadzenia rachunków bankowych, świadczenia usług bankowości elektronicznej oraz wydawania i używania debetowych kart płatniczych w Idea Bank SA dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (z 8 listopada 2016 r. lub późniejszym),
  • posiadać bankowość internetową Idea Cloud, w okresie 3 miesięcy przed przystąpieniem do promocji:
  • wykazać brak zewnętrznych wpływów na konto (nie obejmuje to przelewów z kont uczestnika w innych bankach) – dotyczy to przelewów oraz wpłat we wpłatomacie,
  • nie posiadać wykonanych przelewów na łączną kwotę min. 1000 zł,
  • wykazać brak transakcji kartą na łączną kwotę min. 400 zł,
  • wykazać brak przelewu do ZUS/US;
  • nie posiadać statusu uczestnika w poprzednich edycjach promocji „Premiowanie za bankowanie”.

Za co otrzymasz premię:

PREMIA WYMAGANIA WARUNKI
od 10 do 40 zł Utrzymywanie średniego miesięcznego salda na rachunku Saldo na koncie (powyżej):

  • 5000 zł – premia 10 zł
  • 10000 zł – premia 20 zł
  • 15000 zł – premia 30 zł
  • 30000 zł – premia 40 zł
20 zł Wpłata gotówki we wpłatomacie w kwocie minimum 1000 złotych Premia przyznawana za każdą wpłatę
30 zł Przelew do ZUS lub Urzędu Skarbowego na kwotę minimum 250 złotych Premia przyznawana za pierwszy przelew w miesiącu
20 zł Wystawienie i opłacenie faktury poprzez Idea Cloud na minimum 100 złotych dla uczestnika promocji Premia przyznawana za wystawioną i opłaconą fakturę

Zdobyta premia w danym miesiącu sumuje się, ale maksymalnie możesz zainkasować 50 zł. Nadwyżka nie przechodzi na następny miesiąc. Od premii należy odprowadzić podatek dochodowy, dlatego napisałem 600 zł brutto. “Na rękę” wychodzi 486 zł premii.

Ile kosztuje konto bankowe FIRMA TO JA

Najważniejszy punkt, czyli koszty. Konto firmowe w Idea Banku w porównaniu z ofertami innych banków prezentuje się bardzo dobrze. To znaczy wyjątkowo tanio, zważywszy na korzyści które oferuje. Jedyną opłatą, z jaką musisz się liczyć jest 4,99zł/mc za kartę płatniczą. Tej opłaty możesz jednak uniknąć, płacąc kartą debetową za zakupy o wartości min. 400 złotych miesięcznie.

Wszystkie koszty i opłaty konta FIRMA TO JA znajdziesz w  tabelce:

Kwota
Opłata za otwarcie konta 0 zł
Opłata za prowadzenie konta 0 zł /mc
Opłata za wydanie karty 0 zł
Opłata za kartę 4,99 zł / mc
Jak uniknąć opłaty za kartę Dokonanie transakcji kartą na minimum 400 zł miesięcznie
Wypłaty z bankomatów w Polsce 0 zł
Wypłaty z bankomatów za granicą 2%, minimum 10 zł
Opłata za przelew internetowy 0 zł
Opłata za przelew do ZUS i US 0 zł
Opłata za przelew błyskawiczny 0 zł za dwa pierwsze przelewy, każdy następny 3,50 zł
Opłata za stałe zlecenie 0 zł
Opłata za polecenie zapłaty 0 zł
Opłata za przelew europejski SEPA 0 zł za dwa pierwsze przelewy, każdy następny 3,99 zł (spread na EUR ok. 6%)
Wpłata gotówki w oddziale banku 0 zł

Jak założyć konto w IDEA Banku

Oczywiście przez internet! Wchodzisz na stronę banku, gdzie Twoim oczom ukazuje się formularz. Masz do wyboru trzy opcje aktywacji konta:

  1. przelewem – jest to najszybsza metoda. Przelewasz 1 grosz na wskazane konto i na drugi dzień możesz już pobierać aplikację Idea Cloud.
  2. przez kuriera – polega na wysłaniu do Ciebie kuriera z umową do podpisania. Operacja trwa z reguły 4-5 dni.
  3. w oddziale – w dogodnym momencie udajesz się do najbliższego oddziału, gdzie potwierdzasz dane z formularza i podpisujesz umowę.

Do wypełnienia formularza online będziesz potrzebował kilku danych. Przygotuj zawczasu:

  • dane osobowe,
  • nr telefonu,
  • adres e-mail,
  • NIP firmowy,
  • nazwisko panieńskie matki,
  • miejsce urodzenia,
  • pesel,
  • seria i nr dowodu osobistego z datą wydania,
  • adres zamieszkania.

Aby wypełnić formularz i założyć konto firmowe w Idea Banku przejdź na stronę www.pekao.com.pl. Całość zajmie Ci od 3 do 5 minut.

3. Platforma Idea Cloud – od A do Z

Dostęp do panelu Idea Cloud uzyskasz po założeniu konta FIRMA TO JA. Z punktu pierwszego wiesz, do czego zdolna jest platforma Idea Cloud. Teraz przekonasz się, jak wygląda od środka.

Sejf – wygodnie i bezpiecznie

Urządzenia mechaniczne psują się w najmniej oczekiwanych momentach. Straciłem kiedyś wszystkie dane z komputera, ponieważ dysk przestał działać. Ot tak.

Sejf w Idea Cloud

Sejf w Idea Cloud

Zabezpieczając swoje dokumenty możesz skorzystać z usługi Sejf. Możesz przechowywać w nim faktury, potwierdzenia przelewu, umowy i inne pisma. Będą one bezpieczne, ponieważ system został umieszczony w chronionej, cyfrowej strukturze banku.

Płatności – pomoc dla zapominalskich

Każdemu zdarzyło się kiedyś zapomnieć o terminowym zapłacie faktury terminowej. Gorzej, jeśli zapomniało się o podatkach… Z pomocą dla zapominalskich przychodzi system płatności Idea Cloud, który podpowiada o zbliżających się płatnościach. Co najlepsze, wszystkie płatności możesz zapłacić za jednym kliknięciem – bez konieczności wykonywania każdego przelewu z osobna. W identyczny sposób wystawisz powtarzające się co miesiąc faktury.

Opcją, która szczególnie mnie zainteresowała jest automatyczne zapamiętywanie kontrahentów. Tworzenie księgi odbiorców jest nużące, tutaj dane zapamiętują się po wykonaniu pierwszego przelewu.

Fakturowanie – szybko i wygodnie

Wystawianie faktur i tworzenie przelewów z jednego miejsca to genialna opcja. Jedna baza kontrahentów, a dokument tworzy się równie prosto jak przelew. A nawet prościej, bo wystarczy podać nr NIP kontrahenta a system sam pobierze jego dane z CEIDG 🙂

Fakturowanie w Idea Cloud

Fakturowanie w Idea Cloud

Cashflow – jak nie wpaść w tarapaty

Nie tylko mnie zdarza się zapomnieć o terminowym opłaceniu faktury. Zdarza się to również moim kontrahentom. I chyba częściej niż mnie 😉 Cashflow pozwala przewidzieć, kiedy nastąpi brak płynności na koncie bankowym i odpowiednio wcześnie zareagować.

Cashflow w Idea Cloud

Cashflow w Idea Cloud

Wirtualny Oddział – stały kontakt z konsultantem

Gdy chcę się skontaktować z bankiem jestem zmuszony sięgnąć po telefon i czekać na połączenie z konsultantem lub wysłać e-mail. Tymczasem moim ulubionym (bo najszybszym) sposobem kontaktu jest czat. Idea Cloud wpadł na ten wspaniały pomysł i udostępnił trzy możliwości kontaktu z doradcą: rozmowę video, rozmowę audio i czat. Konsultanci w Wirtualnym Oddziale dostępni są dla Ciebie od 8:00 do 20:00.

Oto prezentacja platformy Idea Cloud. Zobacz i oceń sam:

4. Mobilny Wpłatomat – jak wpłacić pieniądze nie szukając wpłatomatu

Wyobraź sobie, że otrzymałeś od klienta sporą ilość gotówki albo że musisz przelać kontrahentowi większą sumę, niż ta którą masz na koncie. W pobliżu nie ma żadnego wpłatomatu, a poza tym masz jeszcze sporo pracy na głowie. Idea Bank wpadł na pomysł, który ułatwi Ci życie – Mobilne Wpłatomaty.

Instalujesz aplikację (Android/iOs) i zamawiasz wpłatomat we wskazane miejsce i godzinę. Podjeżdża BMW, otwiera się okno z wpłatomatem i postępujesz standardowo wpłacając lub wybierając gotówkę. Pieniądze są na koncie w 30 minut.

Zobacz prezentację Mobilnego Wpłatomatu:

Usługa jest nieco ograniczona terytorialnie, choć bank zapewnia, że cały czas pracuje nad rozwojem sieci. Póki co mobilny wpłatomat możesz zamówić w największych miastach kraju: Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, aglomeracji śląskiej, Lublinie, Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku.

5. Idea Hub, czyli koniec ze spotkaniami w Mc Donaldzie

Idea Hub

Idea Hub ma być z założenia przestrzenią coworkingową, a więc jeśli dopiero co założyłeś firmę i nie masz biura, to możesz tam wpaść popracować. Hubów jest osiem w całej Polsce (Katowice, Kraków, Warszawa, Wrocław, Łódź, Poznań) i są zaopatrzone w biurka, zamykane salki i dobrze wyposażenie sale konferencyjne. Możesz codziennie przychodzić do Huba i bez obaw pracować wśród innych przedsiębiorców – korzystanie z przestrzeni biurowej jest w cenie konta.

Innymi sposobami na wykorzystanie Idea Hub są:

  • spotkanie biznesowe w sali konferencyjnej (pomieści 8 osób),
  • skorzystanie z internetu w nagłych sytuacjach (np. gdy nie mamy przy sobie laptopa),
  • naładowanie telefonu (gdy zapomnieliśmy z domu power banku),
  • wykorzystanie studia fotograficznego,
  • wzięcie udziału w szkoleniu, które od czasu do czasu odbywa się w hubie.

Salę konferencyjną możesz zamówić poprzez Idea Cloud. Określasz datę i godzinę, liczbę uczestników a także dodatkowe usługi, które przydadzą Ci się podczas spotkania.

Idea Hub w Idea Banku

Zamawianie Idea Hub przez panel Idea Cloud

Tworząc Idea Huby, Idea Bank otworzył się na potrzeby młodych ludzi, którzy z powodu braku przestrzeni biurowej musieli umawiać się z kontrahentami w knajpach. Spotkanie w sali konferencyjnej wygląda profesjonalnie i stwarza większe możliwości.

Czy Idea Bank ułatwia prowadzenie biznesu?

Pytanie retoryczne? Patrzę na starania Idea Banku w dostosowaniu swoich usług do wygody przedsiębiorców i porównuję je do państwowych urzędów. Wszak jedni i drudzy mają pomagać osobom prowadzącym firmy (przynajmniej w zamyśle). Gdyby państwo tak dbało o podatników jak Idea Bank dba o klientów, to prowadzenie biznesu w Polsce byłoby o wiele przyjemniejsze. Może kiedyś?

Jeśli oferta Idea Banku przekonała Cię, to załóż teraz konto w banku i dołącz do grona przedsiębiorców korzystających z Idea Cloud. Powodzenia!

Oceń
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Call Now Button