Aktualności gastronomiczne

Jak zwiększyć sprzedaż w restauracji na wynos?

jak zwiększyć sprzedaż w restauracji na wynos

W dobie pandemii wiele restauracji marzy o zwiększeniu sprzedaży na wynos. W ten sposób można zabezpieczyć się na wypadek kolejnych restrykcji, a także dotrzeć do klientów, którzy ze względu na swoje obawy nie uczęszczają do restauracji tak często, jak dawniej.

W tym miejscu omówimy cztery proste, a zarazem bardzo skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w restauracji na wynos.

Zadbaj o widoczność restauracji w Social Media

Nowoczesny marketing w dużej mierze bazuje właśnie na mediach społecznościowych. To na popularnych portalach możesz szybko dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów. W ten sposób otwierasz się również na Influencer Marketing, którego znaczenia nie można przeceniać. Co ważne, profil na portalu społecznościowym może być dodatkową formą składania zamówień w Twojej restauracji. To także odpowiednie miejsce do publikowania zdjęć przepysznych potraw oraz do informowania o ciekawych promocjach. Restauracje, które myślą o zwiększeniu sprzedaży na wynos powinny zatem zadbać o dopracowane i stale aktualizowane profile na popularnych social mediach. To właśnie opinie na profilach społecznościowych stanowią ważny drogowskaz dla osób szukających restauracji na dowóz.

Dołącz do programów i aplikacji oferujących jedzenie na dowóz

W dobie XXI wieku klienci mają do dyspozycji wiele sposobów zamawiania jedzenia. Bezpośrednie dzwonienie do restauracji powoli odchodzi do lamusa, ponieważ szybszą i wygodniejszą formę proponują nam różnorodne aplikacje, na czele których wymienimy: Pyszne, Uber Eats czy Glovo. To właśnie tutaj możesz spotkać ogromną liczbę potencjalnych klientów, którzy chętnie spróbują Twojej kuchni. Skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest zatem dołączenie restauracji do dwóch, trzech popularnych programów. Chociaż wiąże się to z niewielkimi prowizjami, korzyści wynikające z obecności w takich aplikacjach można odczuć już w przeciągu kilku najbliższych tygodni.

Zobacz też: Catering – co musi się znaleźć na opakowaniach z posiłkami

Pomyśl nad ciekawymi promocjami w swojej restauracji

Konkurencja na rynku gastronomicznym jest bardzo duża, zwłaszcza w większych miastach. Klienci mają do wyboru wiele różnorodnych restauracji. Jednym z czynników wpływających na ostateczną decyzję są ostatecznie ceny, a także promocje, które mogą sprawić, że zamówienie w danej restauracji będzie bardziej opłacalne. Warto zatem zastanowić się nad promocjami, które nie nadwyrężą budżetu restauracji, a jednocześnie pozwolą przyciągnąć większą liczbę klientów. Ciekawym pomysłem są programy lojalnościowe, które pozwalają budować bazę stałych klientów. Formą nagrody za któreś zamówienie z rzędu może być procentowy rabat zniżkowy.

Zobacz też: Aplikacje dla restauracji, które pozwalają zarobić i nie marnować jedzenia

Na bieżąco reaguj na sugestie swoich klientów

Restauracje oferujące jedzenie na dowóz muszą pamiętać o tym, że o pozycji na rynku decydują w dużej mierze opinie klientów. Dlatego też, zawsze należy dążyć do tego, aby utrzymać wysoką jakość świadczonych usług. Składa się na to nie tylko jakość potraw, ale również czas przygotowania, ceny, czas dowozu, czy też forma opakowania jedzenia. Warto również reagować na wszelkie sugestie klientów, z pomocą których niewielkim kosztem można zadbać o lepsze opinie. Dobra restauracja zawsze podąża za potrzebami swoich klientów, ponieważ to właśnie klienci decydują o losach restauracji.

Oceń
[Głosów: 1 Ocena: 5]
Call Now Button