Lojalność gości jest ważna dla każdej restauracji. Powracający mogą wydać nawet 67% więcej niż nowi goście. Budowanie lojalności może być trudne, ale jeśli zostanie wykonane prawidłowo, może znacznie zwiększyć zyski. Wzrost retencji klientów o 5% może prowadzić do wzrostu zysków o 25% do 95%, dlatego powinno być to głównym celem każdego lokalu.
Najlepszym sposobem na budowanie lojalności gości jest zwiększenie polityki „mind- share” w restauracji. Co mamy na myśli? „Mind- share” odnosi się do tego, jak łatwo goście przypominają sobie o Twojej marce, gdy myślą o tym, co oferuje Twoja marka. Na przykład, gdy myślisz o wyszukiwaniu czegoś w Internecie, myślisz o Google. Jeśli możesz stać się pierwszą rzeczą, o której pomyślą ludzie, gdy chcą zjeść ten rodzaj żywności, którą serwujesz, możesz znacznie zwiększyć lojalność gości. Poniższe wskazówki mogą pomóc w zwiększeniu lojalności konsumentów i budowaniu świadomości Twojej marki wśród klientów.
Przypominaj gościom o swojej marce codziennie
Kiedy widzisz coś każdego dnia, zaczynasz się do tego przyzwyczajać. Rozpoznajemy logo Google i Facebook, ponieważ są to usługi, z których korzystamy każdego dnia. Postaraj się, być obecny w życiu Twoich gości! Zachęć ich do obserwowania Twojego profilu w ulubionej sieci społecznościowej i publikuj wartościowe treści każdego dnia, stwórz aplikację na iPhone’a, którą będą chcieli mieć na swoim telefonie lub pozwól im zapisać listę odtwarzania odtwarzaną w Twojej restauracji za pomocą usług takich jak Dozmia for Business. Pomyśl o tym, co robią Twoi klienci na co dzień, na przykład sprawdzaj ich profile społecznościowe i znajdź sposoby, aby być częścią codziennych zajęć.
Uruchom program lojalnościowy
Wydaje się to oczywiste, ale wiele restauracji nadal nie ma programów lojalnościowych. To jest podstawowa psychologia: ludzie częściej odwiedzają nas ponownie, jeśli dostaną darmowe rzeczy. Programy lojalnościowe w restauracjach mogą zwiększać odwiedziny nawet o 35% ! Więcej o programach lojalnościowych pisaliśmy tutaj.
Wspieraj swoją lokalną społeczność
Ludzie mają wrodzoną miłość do swojego rodzinnego miasta. To powód, dla którego ludzie chodzą na lokalne pokazy sztuki, lokalne koncerty i angażują się w działania społeczności. Wspieranie tego, co kochają Twoi goście, może pomóc im poczuć się bardziej związani z Twoją marką. Jeśli Twoi goście wybierają się na lokalne koncerty i jesteście w jakiś sposób zaangażowani, poczują głębsze połączenie z Twoją marką.
Działaj za pomocą marketingu szeptanego
Pozytywny marketing szeptany najłatwiej zbudować podczas wyjątkowego pierwszego wrażenia. Stwórz atmosferę w swojej restauracji, która wzbudza zachwyt natychmiast po wejściu do restauracji: wykorzystaj efekty wizualne i muzykę, która wzajemnie się uzupełnia, serwuj niesamowite jedzenie, życzliwą obsługę i szybko naprawiaj błędy. Wszystko brzmi prosto, ale ludzie mówią o dobrych doświadczeniach ze swoimi przyjaciółmi. Jeśli grupa osób przychodzi do Twojej restauracji, chcesz, aby dyskusja była pełna pozytywnych komentarzy.
Rozwijaj swoją pulę wiernych gości – reklamuj się agresywnie
Jest to związane z pierwszym punktem: bycie często postrzeganym przez potencjalnych gości może postawić Cię ponad innymi markami. Jeśli jesteś kawiarnią, możesz złapać tych, którzy zwykle chodzą do kawiarni Starbucks, reklamując swój sklep rano z mobilnymi banerami, które pozwalają widzom wybierać trasy dojazdu do pracy. To, wraz z innymi punktami powyżej, może generować większą pulę lojalnych gości.
Jeśli chcesz poprawić działania promocyjne, możesz zgłosić się do specjalisty od marketingu gastronomicznego: link
Zostaw komentarz