Aktualności gastronomiczne

Duże promocje to mniej zadowoleni goście

duże promocje

Badanie na temat zależności zadowolenia gościa od ceny posiłku rzuca nowe światło na psychologię smaku. Jak duże promocje wpływają na wrażenia z pobytu w restauracji?


Wydawać by się mogło, że smak żywności jest uzależniony od kubków smakowych danej osoby, czyli po prostu od tego co kto lubi. Tymczasem najnowsze badanie wykazało, że klienci którzy płacą za to samo jedzenie więcej, postrzegają je jako smaczniejsze niż to samo jedzenie oferowane w niższej cenie.

Eksperyment w jednej z włoskich restauracji w Nowym Jorku przeprowadziła grupa badaczy z Uniwersytetu Correl. Doświadczenie polegało na zbadaniu postaw gości ze względu na zmienność cen potraw. Badanych podzielono na dwie grupy:  pierwsza skorzystała z promocyjnej oferty restauracji i za szwedzki stół zapłaciła 4$ od osoby. Natomiast druga grupa te same potrawy jadła za 8$ za osobę. Każda ze 139 przebadanych osób wypełniła po wyjściu z restauracji ankietę. Wnioski?

Ci, którzy jedli droższe jedzenie byli o 11% bardziej zadowoleni z jakości dań od tych, którzy za to samo jedzenie zapłacili mniej. Ponadto ci, którzy mogli jeść w promocyjnej cenie mieli po zjedzeniu większe poczucie winy.

Okazuje się zatem, że promocje mogą odgrywać znaczącą rolę w samopoczuciu gości i postrzeganiu samej restauracji.

(eurekalert)

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Zostaw komentarz

Oceń książkę

Call Now Button