Aktualności gastronomiczne

Dlaczego restauracje upadają?

dlaczego restauracje upadają

Koszt zrobienia dobrej pizzy przy możliwościach dobrze przygotowanej restauracji to ok. 10-15 zł. Cena sprzedaży to nawet 30-40 zł. Z pozoru wydaje się, że jest to złoty biznes. I to właśnie taka ignorancja i niewiedza doprowadziła wiele knajp do upadku.

W praktyce restauracje muszą zmagać się z wieloma dodatkowymi kosztami, a o ostatecznym wyglądzie raportu finansowego decydują niuanse. Jakie są najpopularniejsze błędy prowadzące do upadku restauracji?

Brak rzetelnego biznesplanu

Otwierając restaurację należy przygotować profesjonalny biznesplan, który uwzględni wszelkie szanse i zagrożenia. Należy także dobrze oszacować koszty – wynajem lokalu, podatki, koncesja, zakup niezbędnego sprzętu, rachunki za media, wynagrodzenia pracowników i na końcu – produkty.

Wbrew pozorom, prawidłowe spięcie budżetu, tak, aby restauracja przynosiła satysfakcjonujące zyski nie jest zadaniem łatwym. Często to drobne niuanse mają ogromny wpływ na to, czy miesiąc zakończy się zyskiem czy stratą. To właśnie zbytni optymizm, brak dobrego biznesplanu i błędne przekonania na starcie nowego biznesu mogą rychło doprowadzić do jego końca.

Brak wiedzy na temat gastronomii

Nie da się z sukcesami prowadzić restauracji nie mając pojęcia o gastronomii. Owszem, zdarzają się urodzeni biznesmeni, którzy kwestię prowadzenia knajpy powierzają osobom z odpowiednią wiedzą, jednak każdy właściciel powinien orientować się w działalności swojego biznesu.

Bo jak ocenić czy ceny produktów spożywczych są adekwatne do jakości, jeśli nie ma się wiedzy na ten temat? A jak zatrudnić dobrego kucharza nie mając odpowiedniego smaku i wyczucia? Nie można otwierać restauracji jedynie z zamysłem dobrego biznesu – to poważny błąd.

Oszczędzanie na produktach

Zbyt duże koszty działalności wymuszają na wielu restauracjach szukanie oszczędności. Jeśli dojdzie do szukania oszczędności w kupowaniu tańszych i gorszych jakościowo produktów, widmo upadku jest niestety bardzo bliskie.

W najlepszym razie skończy się na znacznie gorszym smaku, a w najgorszym – na sensacjach żołądkowych klientów. Owszem, restauracje mogą oszczędzać na produktach wybierając jednego dostawcę oraz prawidłowo zarządzając zakupami. Ale nigdy nie należy oszczędzać na jakości jedzenia.

Zamknięcie się na nowe technologie

Obecnie bardzo dużo restauracji lwią część swojego dochodu zawdzięcza zamówieniom online i dowożeniu jedzenia do klientów. Do tego dochodzą nowoczesne formy marketingu w social mediach, które pozwalają przy mniejszych nakładach finansowych uzyskać znacznie lepsze rezultaty.

Restauracja, która nie idzie z duchem czasu i nie otwiera się na nowe technologie jest niestety skazana na porażkę. Podążanie za nowoczesnością po raz kolejny wymaga gruntownej wiedzy na temat obecnych trendów w gastronomii.

Ignorowanie sugestii klientów

Opinie klientów to drogowskaz dla tych osób, które jeszcze nie skorzystały z usług Twojej restauracji. Jeśli są pozytywne, automatycznie przyciągają nowych klientów. Jeśli negatywne, odstraszają. Dlatego też, każda restauracja powinna dmuchać i chuchać na swojego klienta.

Podstawą jest oczywiście jakość jedzenia oraz ceny. Kolejne czynniki to: czas obsługi, atmosfera, promocje czy drobne gesty wpływające na zadowolenie klienta. Należy bardzo uważnie czytać wszystkie opinie swoich klientów i wychodzić na przeciw ich oczekiwaniu, dbając o większe zadowolenie.

Więcej o tym, dlaczego restauracje upadają przeczytasz TUTAJ.

Oceń
[Głosów: 1 Ocena: 5]
Call Now Button