Jak skutecznie przeciwdziałać kradzieży pracowniczej
“Tak, to nieprzyjemny temat, ale mnie nie dotyczy. U mnie pracują tylko uczciwe osoby.” Jesteś pewien, że problem kradzieży pracowniczej nie jest Twoim problemem?
Czy w Twoim lokalu zdarzają się takie sytuacje?
- Niezgodności sprzedaży z raportami kasowymi
- Częste awarie kasy fiskalnej
- Spisy inwentarzowe zgadzające się co do grosza z teoretycznym zużyciem
- Nieoczekiwanie wzrósł koszt surowca
- Prezenty przekazywane pracownikom przez dostawców
Jeśli któraś z powyższych sytuacji brzmi dla Ciebie znajomo, koniecznie sięgnij po ten poradnik. Pozwoli Ci on poznać w pierwszej kolejności mity, potem symptomy i metody kradzieży, a także jej konsekwencje dla lokalu oraz co najważniejsze: skuteczne i sprawdzone metody walki z kradzieżą pracowniczą w branży gastronomicznej. Nie daj się zwieść, badania na temat nieuczciwości pracowniczej są bezlitosne:
- W słabo kontrolowanym lokalu skala kradzieży może stanowić do 15% wielkości sprzedaży
- Nieuczciwy kelner lub barman może ukraść nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie.
- Nieuczciwości nie da się całkiem zlikwidować, ale przy dobrym zarządzaniu możesz ją ograniczyć do 1-2%. Zatem do dzieła.
Jak się nie ma doświadczenia w gastro, to wydaje się niemożliwe, że te wszystkie opisane problemy z kradzieżami to prawda i na taką skalę. Lektura pomocna – otwierająca oczy
Ciekawa, przerażające, dla właścicieli o mocnych nerwach. Niestety prawdziwa. Wszystko się sprawdza 100/100, najgorsze że wszystko naraz.
Mocna lektura